Lliçons d’Algorísmia i Programació – Juliol 2015

Aquest juliol hi ha dos cursos:

  • Curs d’Algorísmia i Programació
  • Curs de Gràfics per Computador

Fotos

Curs d’Algorísmia i Programació:

L’objectiu general del curs és aprendre a programar en el llenguatge C++, i a resoldre problemes algorísmics amb ordinador.  Més en concret, es pretén que els estudiants arribin a escriure amb fluïdesa programes que resolguin problemes interessants com els que apareixen a la Olimpíada Informàtica. Aquestes habilitats són útils en altres àrees, en particular en les matemàtiques.

Podeu obtenir una idea aproximada de què és l’algorísmia i la programació mirant aquest vídeo.

Alumnes als quals està adreçat el curs:

El curs està adreçat als estudiants de secundària i batxillerat, en particular aquells amb molta facilitat per a les matemàtiques, bona capacitat de raonament, etc. Lògicament, això inclou (però no està limitat a) els estudiants amb bons resultats en proves com les Olimpíades Matemàtiques i/o Físiques, Cangur, etc.

No és necessari tenir coneixements previs de programació per assistir al curs, on els estudiants se separaran en funció dels seus coneixements previs.

Lloc (per confirmar):

Aularis A5
Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)
Campus Nord
Carrer Jordi Girona, 31, 08034 Barcelona
Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Període:

El curs Algorísmia i programació s’impartirà des del dilluns 20 de juliol fins al divendres 24 de juliol (ambdós inclosos).

Horari:

Els curs Algorísmia i programació tindrà horari de dilluns a dijous, de 9:30 a 17:30, amb una pausa per anar a dinar (inclòs en el curs de forma gratuïta). El divendres l’horari serà de 9:30 a 13:00.

Preu:

El curs és gratuït.

Material del curs:

S’usarà principalment el material gratuït de Jutge.org.

Pre-inscripcions:

Els estudiants seran admesos en funció del nombre de pre-inscripcions i de les places disponibles.

Professors que imparteixen el curs:

  • Professor Salvador Roura de la FME i la FIB, entrenador principal dels equips de programació de la UPC, i co-entrenador de l’equip espanyol a les Olimpíades Informàtiques.
  • Professor Jordi Petit de la FIB i la FME, co-entrenador dels equips de programació de la UPC, i principal programador de Jutge.org.
  • Altres professors del departament de CS de la UPC.
  • Estudiants de la UPC (inclouen alguns dels millors programadors espanyols).

Curs de Gràfics per Computador:

L’objectiu d’aquest curs és aprendrem què cal per a mostrar gràfics tridimensionals en un computador. Com es modelitzen i gestionen la geometria, els colors, les llums. Com fer servir transformacions geomètriques, i fer que l’usuari pugui interaccionar amb els models. En definitiva, els primers rudiments de la tecnologia amb què es desenvolupen des d’aplicacions per a l’enginyeria o la medicina que tractin amb formes o imatges, fins a les aplicacions de realitat virtual, passant pels jocs i per les pel·lícules d’animació o els efectes especial pel cinema.

Construireu el vostre propi projecte en WebGL (veieu aquí exemples de projectes de la primera edició del curs, a l’estiu del 2013), i podreu construir amb aquests coneixements aplicacions que corrin en un navegador web modern.

Alumnes als quals està adreçat el curs:

El curs està adreçat als estudiants de secundària i batxillerat, en particular aquells amb molta facilitat per a les matemàtiques, bona capacitat de raonament, etc. Lògicament, això inclou (però no està limitat a) els estudiants amb bons resultats en proves com les Olimpíades Matemàtiques i/o Físiques, Cangur, etc.

És aconsellable tenir coneixements previs d’algorísmia i programació (com els que s’obtindran cursant “Lliçons d’Algorísmia i Programació”, o havent-lo cursat en una edició anterior). No és necessari tenir coneixements previs específics de gràfics.

Lloc (per confirmar):

Aularis A5
Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)
Campus Nord
Carrer Jordi Girona, 31, 08034 Barcelona
Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Període:

Del 27 al 29 de juliol.

Horari:

De 9:30 a 17:30, amb una pausa per anar a dinar (inclòs en el curs de forma gratuïta).

Preu:

El curs és gratuït.

Material del curs:

Es proporcionarà.

Pre-inscripcions:

Els estudiants seran admesos en funció del nombre de pre-inscripcions i de les places disponibles.


Preinscripcions tancades.


Projectes dels Estudiants

Aquestes demos es veuen bé en versions recents de mozilla Firefox o Google Chrome, i en plataformes que disposin de WebGL (no en iOS).

En tots els exemples, proveu de prèmer el botó esquerre del ratolí i arrossegueu per a canviar el punt de vista…

  • Maqueta d’un joc, per Andreu Huguet Segarra. Podeu moure el vostre cotxe amb les tecles ASWD, i frenar amb l’espai. Vigileu no topar amb cap edifici, i el segon cotxe, que us persegueix amb males intencions!
  • Controleu un bombarder…, per Pau Arcas González. Podeu fer servir les tecles ‘w’ i ‘s’ per anar endavant i endarrera, i la barra d’espai per a deixar caure una bomba.
  • Un model del sistema solar, per Aniol García Serrano.
  • Una maqueta del joc
    Snake
    en 3D, per Pol Fernández. Conté indicacions de com jugar.
  • Una animació tridimensional, per
  • Una futurística urbanització, per Herminio Nieves. Descobriu quines tecles fan què…
  • Una altra maqueta de joc d’aire tenebrós… per Andreu Huguet Segarra. Podeu investigar l’escenari movent-vos amb les tecles wsad, i fer servir la tecla de majúscules per a anar més ràpid. vigileu no xocar amb les tombes cúbiques, que poden amagar sorpreses. Té só, i s’experimenta millor amb auriculars. Amb el ratolí controleu en quina direcció mireu.
Contacte: Àlvar Vinacua